20 najväčších mýtov o výžive, časť II.

20 najväčších mýtov Zdroj foto: Pixabay

Neprávd, ktoré kolujú internetom je viac než dosť. Máme pre vás ďalších z dvadsiatich najväčších mýtov o výžive, ktorým veria mnohí z vás.

Medzi ďalších 20 najväčších mýtov patria aj tieto tvrdenia, ktoré sú bežnou súčasťou nášho života.

20 najväčších mýtov o výžive, časť I.

6. Raňajky sú najdôležitejším dňom dňa

Mnohí z nás považujeme raňajky za najdôležitejšie jedlo dňa. Toto však nemusí platiť pre všetkých dospelých. Aspoň to tvrdí výskum z roku 2014. Štúdia napríklad naznačuje, že vynechanie raňajok môže mať za následok znížený príjem kalórií počas chudnutia. Ak dodržujete prerušovaný pôst, počas ktorého sa raňajky buď vynechávajú, alebo sa konzumujú neskôr v priebehu dňa, môže to mať množstvo výhod. Medzi ne patrí napríklad zlepšená kontrola hladiny cukru v krvi a zníženie zápalových markerov.

Vynechanie raňajok však neplatí pre rastúce deti a dospievajúcich alebo ľudí so zvýšenou potrebou živín, ako sú tehotné ženy a osoby s určitými zdravotnými problémami.

7. Na pomere makroživín záleží viac ako na kvalite stravy

Aj keď vás niektorí výživoví poradcovia môžu presviedčať, že pri chudnutí a celkovom zdraví záleží na pomere makroživín vo vašej strave, tomuto úzkoprsému prístupu k výžive chýba väčší obraz. Správny pomer makroživín je síce pre naše zdravie prospešný z viacerých dôvodov, avšak najdôležitejším faktorom v každej strave je kvalita potravín, ktoré konzumujete.

8. Doplnky výživy sú vyhodené peniaze

Je pravda, že konzumácia doplnkov nemôže nahradiť plnohodnotnú a výživnú stravu, môže však prispieť k nášmu celkovému zdraviu. Dôležité je, aby ste ich užívali v správnej forme a pomere.

Pre mnohých, najmä pre tých, ktorí majú zdravotné ťažkosti, ako je cukrovka typu 2, ako aj pre tých, ktorí užívajú bežné lieky ako antikoncepciu a antidiabetické lieky, môže užívanie konkrétnych doplnkov výživy významne ovplyvniť ich zdravie. Napríklad sa ukázalo, že dopĺňanie horčíka a vitamínov skupiny B prospieva ľuďom s diabetes 2. typu. Konkrétne tým, že zvyšuje hladinu cukru v krvi a znižuje rizikové faktory srdcových chorôb a komplikácie spojené s týmto ochorením.

Aké nápoje piť v zimnom období, časť I.

Ľudia s obmedzujúcou diétou, ľudia s genetickými mutáciami, ako je metyléntetrahydrofolátreduktáza (MTHFR), ľudia starší ako 50 rokov a tehotné alebo dojčiace ženy sú ďalšími príkladmi skupín ľudí, ktoré môžu mať prospech z užívania konkrétnych doplnkov.

9. Vlákninové doplnky sú dobrou náhradou za potraviny s vysokým obsahom vlákniny

Doplnky s obsahom vlákniny môžu byť prospešné najmä v prípade zlepšenia tráviacich ťažkostí a kontroly hladiny cukru v krvi. No plne nenahrádzajú skutočné jedlo s vyšším obsahom vlákniny.

10. Doplnky s obsahom vápnika sú potrebné pre zdravie kostí

Patríte k ľuďom, ktorí s obľubou používajú doplnky s obsahom vápnika? Výskum však ukázal, že dopĺňanie vápnika takýmto spôsobom môže spôsobiť viac škody ako úžitku. Niektoré štúdie napríklad spájajú doplnky s obsahom vápnika so zvýšeným rizikom srdcových chorôb. Ďalšia štúdia dokonca tvrdí, že tieto doplnky neznižujú riziko zlomenín alebo osteoporózy, ako sa mnohí z nás nazdávajú.

Ak máte obavy z nedostatku príjmu vápnika, je lepšie zamerať sa na zdroje tejto cennej minerálnej látky v potrave, ako sú napríklad plnotučné jogurty, sardinky a fazuľa.

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close