Ovocie a zelenina, ktoré by ste mali jesť počas horúčav

ovocie a zelenina

Vedeli ste, že pomôcť zvládnuť vysoké teploty vám môže práve vhodné ovocie a zelenina? Spoznajte, aké.

Počas horúčav je veľmi dôležité  dodržiavať najmä pitným režim. Avšak vedeli ste, že na to ako zvládnuť nápor vysokých teplôt, vplýva aj vaša strava? Existuje ovocie a zelenina, ktoré odborníci na výživu odporúčajú počas leta určite konzumovať. Niektoré z nich máte často aj vo svojej záhrade.Keďže so stúpajúcimi údajmi na teplomere sa oveľa viac potíme, je potrebné stratené tekutiny a minerálne látky ( ako je sodík, horčík a draslík) doplniť vhodnou stravou. Takisto by sme mali myslieť aj na ochranu pred UV lúčmi. 

Ovocie a zelenina, ktoré nám pomáhajú zvládnuť horúčavy

Melóny

V teplom počasí väčšina z nás prirodzene siaha po jedlách s vyšším obsahom vody. Červené a žlté melóny obsahujú asi 95 percent vody, takže výborne pomáhajú nahradiť tekutiny vypotené v horúčave. Sú však tiež bohaté na draslík (aj keď žltý melón ho obsahuje až trojnásobne viac ako červený). Žltý melón je dobrou voľbou tiež preto, že svoju oranžovú farbu získal vďaka betakaroténu, účinnému antioxidantu, ktorý napomáha ochraňovať pokožku pred škodlivými ultrafialovými lúčmi.

Žihľava ako elixír zdravia či recept na krásu

Bobuľové ovocie

Všetky druhy zeleniny a ovocia skrývajú v sebe veľa vody a väčšina z nich predstavuje aj veľmi dobrý zdroj draslíka – takže na leto sú ideálnou voľbou. No bobuľové ovocie treba v tomto smere vyzdvihnúť i vďaka obsahu antioxidantov a prirodzených látok, ktoré účinkujú protizápalovo. Takže ak si pochutnáte na miske čučoriedok, černíc alebo ríbezlí, môžete znížiť zápalové procesy a následky nadmerného opaľovania na slnku.

Špenát

Špenát má tiež dvojitý účinok. Táto zelenina, ako aj ďalšie zelené listové druhy, obsahuje veľa vody a je aj zdrojom horčíka, jednej z minerálnych látok, ktorú pri potení strácame. A nielen to – špenát získal svoju zelenú farbu z pigmentu nazývaného luteín – prírodného antioxidantu, ktorý napomáha ochraňovať oči a pokožku  pred slnečným žiarením.

Čerstvý cesnak

Možno to znie neuveriteľne, ale aj cesnak vám pomôže v boji s horúčavami a ich nepríjemnými následkami. Cesnak obsahuje tiež protizápalové látky a stimuluje potenie – takže keď sa pot z pokožky vyparí, pomôže vám ochladiť sa.

Pálivá paprika

Rovnako to platí aj o pálivej paprike. Každá pikantná zelenina totiž dokáže stimulovať potenie. Paprika okrem toho obsahuje veľa vitamínu C, ďalšieho antioxidantu, ktorý zvyšuje ochranu pred slnkom. Ak si s horúčavou neviete poradiť, skúste aj ďalšie ostré potraviny ako napríklad zázvor.

 

 

Komentáre

Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy. Táto stránka môže obsahovať aj cookies tretích strán. Ak budete pokračovať v používaní stránky, predpokladáme, že Vám vyhovuje aktuálne nastavenie, ktoré však môžete kedykoľvek zmeniť. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close